Handelsbetingelser
FIRMAINFORMATION
Oaklings ApS
CVR-nr. 41539062
Smørmosevej 14 – 2880 Bagsværd - Denmark
Telephone + 29429251
hello@oaklingscopenhagen.com
BESTILLING OG BETALING
Vores webshop oaklingscopenhagen.com er åben altid, og du kan derfor handle, når det passer dig. Det kan dog ske, at vi har behov for en midlertidig lukning af webshoppen i forbindelse med vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når webshoppen er åben og tilgængelig.
For at handle på oaklingscopenhagen.com skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som accepteres på hjemmesiden. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i “kurven”. Du kan frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af kurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Køb over 1.500 kr leveres fragtfrit. Betaling af fragt på øvrige varer pålægges i trin 2, hvor du skal oplyse dine personlige data. Når du er klar til at bestille, vælger du leveringsmetode, klikker på “Næste” og indtaster dit navn, adresse, e-mail og telefonnummer. Herefter åbnes et betalingsvindue, hvor du vælger betalingsform og gennemfører betalingen. Du kan ændre indhold i indkøbskurven frem til trykker på knappen “Godkend og betal”. Herefter er din ordre gennemført og registreret.
På oaklingscopenhagen.com kan du betale med følgende betalingsmetoder:
Dankort/Visa Dankort
Visa
Visa debit
Mastercard
MobilePay
Vi tager ikke gebyr for betaling. Beløbet for ordren hæves først på den konto, der er tilknyttet betalingsmidlet, når varen afsendes.
LEVERING
Hos oaklingscopenhagen.com tilbyder vi levering til din privatadresse eller til din arbejdsplads, ligesom du kan vælge at afhente varen på et af de angivne opsamlingssteder i dit område. Prisen herfor oplyses ved bestilling og vil fremgå af det samlede beløb, før du godkender ordren.
Du kan forvente at modtage din bestilling inden for 7 hverdage, hvis ikke andet er angivet. I perioder med stor bestillingsaktivitet kan der forekomme forsinkelser. Vores produkter sendes samlet.
Vi tilbyder forskellige leveringsmetoder, som vælges, når du aflægger din ordre. Vi leverer fragtfrit i Danmark, når du handler for mere end 1.500 DKK.
Hvis vi er udsolgt og tager imod forudbestillinger, bedes du forholde dig til den leveringsdato, der står på hjemmesiden og på din ordrebekræftelse. Hvis din ordre indeholder forudbestilte varer, sendes din ordre samlet når disse varer igen er på lager.
Oaklings bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem.
Bemærk, at Oaklings ikke videregiver dine personlige oplysninger til fragtmand. Ønsker du, at varen skal stilles på din adresse, skal du selv kontakte fragtfirmaet.
Hvis pakken ikke afhentes og bliver sendt retur fra pakkeshoppen, kan vi opkræve de reelle udgifter til returnering, som vi bliver pålagt af fragtfirmaet. Hvis du ønsker at få tilsendt varen på ny, skal du selv betale for ny fragt ved genlevering.
14 DAGES FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Du kan under punktet ”Fragt og returnering” se hvordan du returnerer en vare til os.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hello@oaklingscopenhagen.com.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
FORBUD MOD KØB MED HENBLIK PÅ PLANLAGT VIDERESALG
Oaklingscopenhagen.com har en mængdebegrænsning pr. ordre for at modvirke, at køb via hjemmesiden sker med henblik på planlagt videresalg. Det kan derfor ikke lade sig gøre at bestille mere end 3 styk af hver vare medmindre andet er aftalt.
Såfremt Oaklings vurderer, at en kunde køber med henblik på videresalg, forbeholder Oaklings sig ret til at annullere én eller flere af disse ordrer, uden at kunden i den forbindelse kan rette noget krav mod Oaklings.
RETURNERING
Du skal sende din vare retur til Oaklings uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Du kan læse mere om returnering under punktet ”Returnering” på vores hjemmeside.
Du skal selv betale fragten, hvis du ønsker at returnere en vare.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for varerne frem til det tidspunkt, hvor Oaklings modtager dem. Gem derfor postkvittering samt eventuelt track and trace nummer.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb samt en beskrivelse af, hvorfor du ønsker at fortryder dit køb.
Bemærk, at Oaklings ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
TILBAGEBETALING
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du ønsker at returnere varen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.
Varen sendes til:
Oaklings ApS
Smørmosevej 14
2880 Bagsværd
Mrk: Returvare
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
REKLAMATION
Købelovens mangelsregler gælder alle varekøb. Når du handler hos Oaklings, har du 24 måneders reklamationsret. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller få afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Er pakken beskadiget ved modtagelse, bedes du nægte modtagelse og kontakte Oaklings så hurtigt som muligt. Vi kan kontaktes på telefon eller hello@oaklingscopenhagen.com.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail på hello@oaklingscopenhagen.com eller telefonisk på 29429251. Du vil modtage besked fra os, når vi har behandlet din reklamation.
Vi sender dig en returseddel på mail, som du skal printe, udfylde og vedlægge varen, når du returnerer.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Hvis reklamationen ikke er berettiget, skal du selv afholde udgifterne til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt oplysning om fragtomkostninger samt eventuelt track and trace nummer.
Såfremt produktet fejler som følge af misbrug eller lignende eller testes fejlfrit, fremsendes faktura for reparation af produktet eller forbrugt tid. En faktura kan aldrig overstige nyværdien for produktet og skal aftales forinden reparation foretages.
Varen sendes til:
Oaklings – Smørmosevej 14 – 2880 Bagsværd
Når du sender varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Du får ved henvendelse fremsendt en reklamationsseddel, som du bedes udfylde inden en reparation kan påbegyndes.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
PERSONDATA
Oaklings respekterer ethvert ønske om hemmeligholdelse af personoplysninger, som afgives på oaklingscoepnahgen.com. Desuden er vi opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af personoplysninger. Oaklings registrerer og behandler personoplysninger i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler herfor.
Ved at benytte oaklingscopenhagen.com accepterer du, at Oaklings registrerer og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med nedenstående.
Du kan benytte oaklingscopenhagen.com uden at fortælle os, hvem du er, og uden at give personoplysninger om dig selv. Vi benytter cookies, men benyttelsen af oaklingscopenhagen.com medfører ikke i sig selv registrering af personoplysninger.
For at kunne handle på oaklingscopenhagen.com skal du som minimum oplyse:
Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefon/mobilnummer
Personoplysningerne registreres hos Oaklings ApS. Ovenstående data vil blive gemt med det formål at kunne levere de varer, du har købt, samt behandle henvendelser vedrørende dit køb i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på oaklingscopenhagen.com er direktør, Anja Pajor.
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på hello@oaklingscopenhagen.com.
KLAGEMULIGHEDER – OVERSIGT OG LINKS
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på hello@oaklingscopenhagen.com.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.naevneneshus.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, mail: cfk@kfst.dk
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klager indgives via http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores email: hello@oaklingscopenhagen.com
Standardfortrydelsesformular findes her.
Oaklings vilkår og betingelser er til enhver tid underlagt gældende dansk lovgivning.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.10.2022